O študiju matematike in računalništva na UL PEF
Naša vizija je izobraziti učitelje, ki bodo prihodnjim generacijam predajali kakovostno znanje ter svojo ljubezen do matematike in računalništva.
Predmetna področja
Študijski program Dvopredmetni učitelj je namenjen bodočim učiteljem na predmetni stopnji osnovnih šol in na srednjih šolah in sicer za poučevanje biologije, fizike, gospodinjstva, kemije, matematike, računalništva in tehnike. Je pravi izbor za vse tiste, ki vas kakšno od teh predmetnih področij zanima, hkrati pa čutite željo po pedagoškem delu in posredovanju znanja na mlajše generacije.
Gre za štiriletni študijski program, ki se naravno nadaljuje v enoletni magistrski študijski program Poučevanje, smer Predmetno poučevanje, s katerim se nato pridobi licenca za poučevanje izbranih predmetnih področij.
Študij traja 4 leta in sestoji iz treh delov, pri čemer dva dela pokrivata predmete stroke dveh izbranih predmetnih področij (na primer matematike in računalništva), tretji del pa predstavljajo predmeti temeljnega pedagoškega študija (splošna teorija vzgoje, psihologija, sociologija, filozofija, inkluzivna vzgoja, ipd.).
Predmeti posameznega predmetnega področja pokrivajo temeljna znanja tega predmetnega področja ter specialne didaktike, ki naslavljajo vprašanja o posredovanju in preverjanju znanj s tega predmetnega področja.
Pomemben del študija predstavlja pedagoška praksa, s katero se začne v drugem letu, še posebej pa pride do izraza v drugi polovici študija. V začetnih letih gre predvsem za t.i. hospitacije, pri katerih študentje na šolah predvsem opazujejo potek poučevanja, ter t. i. mini nastope, pri katerih izvajajo učne ure pred svojimi kolegi, kasneje pa se v obliki nastopov in strnjene prakse tudi sami preizkusijo v vlogi učitelja na šolah.
Matematika
Pri strokovnih matematičnih predmetih študentje poglobijo svoje znanje in razumevanje matematike, pri didaktičnih predmetih pa pridobijo znanje o poučevanju in učenju matematike.
Algebra
Osnove linearne algebre
Algebrske strukture
Abstraktna algebra
Analiza
Osnove matematične analize
Matematična analiza
Funkcije več spremenljivk
Geometrija in topologija
Elementarna geometrija
Višja geometrija
Analitična topologija
Didaktika matematike
Osnove didaktike matematike
Didaktika osnovnošolske matematike
Poglavja iz didaktike matematike
Matematične teme z didaktiko
Preverjanje in ocenjevanje matematičnega znanja
Ostali matematični predmeti
Logika in množice
Elementarna matematika
Diskretna matematika
Matematične tehnologije
(Strokovni) izbirni predmeti
Izbrana poglavja iz analize
Teorija grafov
Teorija števil
Teorija vozlov
“Pri matematiki ne gre za števila, enačbe, izračune ali algoritme: gre za razumevanje.” – William Paul Thurston
“Matematika je umetnost, kako se izogneš računanju.” – B. Mc Millan
Računalništvo
Pri strokovnih računalniških predmetih študentje usvojijo in poglobijo svoje znanje in razumevanje računalništva, pri didaktičnih predmetih pa pridobijo znanje in razvijejo spretnosti dobrega poučevanja računalništva.
Računalniški sistemi
Uvod v računalništvo
Uporaba programske opreme
Arhitekture računalniških sistemov
Sistemska programska oprema
Podatki in analiza
Verjetnostni račun in statistika
Kombinatorična optimizacija
Uporaba umetne inteligence v izobraževanju
Algoritmi in programiranje
Uvod v programiranje
Programiranje 1
Programiranje 2
Računalniška matematika
Algoritmi in podatkovne strukture
Omrežja in internet
Računalniške komunikacije
Večpredstavnost in hipertekst
Didaktični predmeti
Didaktika z osnovami IKT
IKT za poučevanje računalništva
Didaktika računalništva s prakso
Z IKT podprta učna gradiva 1
Z IKT podprta učna gradiva 2
Večpredstavna učna gradiva
“Computers are incredibly fast, accurate, and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate, and brilliant. Together they are powerful beyond imagination.”- Albert Einstein, physicist
“Coding is today’s language of creativity. All our children deserve a chance to become creators instead of consumers of computer science.” – Maria Klawe, president of Harvey Mudd College
Temeljni pedagoški študij
Pri predmetih temeljnega pedagoškega študija študenti usvojijo elementarna znanja s področja teorije vzgoje, psihologije, sociologije, inkluzivne vzgoje in drugih.
Teorija vzgoje
Pedagoška metodologija
Psihologija za učitelje
Izbrana poglavja iz filozofije
Sociologija vzgoje
Inkluzivna vzgoja in izobraževanje
izbirni predmeti
“Ne pozabite, da so čudovite stvari, ki se jih učite v šolah, delo mnogih generacij. Vse to znanje, ki vam je položeno v roke, je dediščina, ki jo spoštujte, jo bogatite in nekega dne zvesto prenesite na svoje učence.” – Albert Einstein
“Noben človek ne more biti dober učitelj, če ne čuti tople naklonjenosti do svojih učencev in pristne želje, da bi jim posredoval, kar sam ceni.” – Bertrand Russell